Webbased software voor
de eerstelijns zorgverlener

Fysiotherapie praktijk starten?

Ben je van plan een eigen fysiotherapie praktijk te starten? Dan kan de fysiotherapie software van edevop een uitkomst zijn voor het eenvoudig regelen van al je administratieve zaken.
Met edevop online worden al je gegevens veilig opgeslagen in de cloud en dagelijks wordt hier een backup van gemaakt. Daarnaast is edevop online ontwikkeld op een platform dat gecertificeerd is volgens NEN7510 en ISO27001 normering.

€35,- per maand

Je kunt met edevop altijd en overal werken. Edevop is namelijk webbased, wat betekent dat je werkt vanuit een online omgeving. Hierdoor kun je op elk moment bij je gegevens waar je ook bent.

Daarnaast, ook niet geheel onbelangrijk, is edevop online een voordelig fysiotherapie softwarepakket. Voor  €35,- per maand kun je gebruik maken van alle functionaliteiten die edevop te bieden heeft.


Vraag een demo aan!

 

Tips voor het starten van een fysiotherapie praktijk

Wanneer je besloten hebt om als zelfstandige in de zorg te gaan werken, is het slim om rekening te houden met de regels die de overheid stelt. Hieronder vind je een aantal handige tips om goed van start te gaan met je eigen fysiotherapie praktijk.

Inschrijven bij de Kamer van Koophandel

De eerste stap om een eigen praktijk te starten voor fysiotherapie, is je inschrijven bij de Kamer van Koophandel. Voor iedere zelfstandige ondernemer is dit verplicht. Bij de inschrijving, wordt je ook meteen geregistreerd bij de belastingdienst en krijg je een fiscaal nummer.

AGB code aanvragen

Als je een eigen praktijk start, heb je een ABG-code nodig. ABG staat voor Algemeen Gegevensbeheer Zorgverleners. Deze code wordt gebruikt bij het declareren van zorg door de zorgverzekeraar. Hiermee kan de zorgverzekeraar nagaan van welke zorgverlener de declaratie komt en of deze gegevens kloppen.

Aanvragen VECOZO certificaat

Om declaraties te kunnen indien bij zorgverzekeraars heb je een VECOZO-certificaat nodig. VECOZO verzorgt declaraties tussen zorgverlener en verzekeraar. Met zo’n certificaat kun je als zorgverlener zelf declaraties uitvoeren via het declaratieportaal. Je kunt hier de status van de afhandeling door de zorgverzekeraar bekijken en informatie vinden over het resultaat van de afhandeling.

Vaststellen van je tarief

Wanneer je een fysiotherapie praktijk start, dien je ook een tarief te bepalen. Bij het vaststellen van je tarief ben je wel gebonden aan het zorgkader van de overheid. Waar de maximale tarieven zijn vastgelegd.

Modelovereenkomst afsluiten

Als je niet aanwezig kunt zijn op jouw praktijk, door vakantie of ziekte, is het slim om een waarnemer te regelen voor jouw praktijk. Hierbij is het belangrijk dat je een modelovereenkomst opstelt. Met een modelovereenkomst wordt voordat een opdracht wordt aangenomen, bepaald of er sprake is van een dienstbetrekking is of niet. Dit document is van belang voor de overheid, omdat de uitslag van de modelovereenkomst veel gevolgen heeft voor de belasting, rechten en plichten van beide partijen.

Fysio EPD; alle functionaliteiten op een rij:

  • Een eenvoudig te gebruiken elektronisch patiëntendossier (EPD).
  • Een handige agenda, waarmee je een helder overzicht hebt van al je afspraken.
  • Facturatie mogelijkheden. Waar je zelf facturen mee kunt opstellen en versturen.
  • Declaratie mogelijkheden. Direct declareren aan de zorgverzekeraars via VECOZO.
  • Een COV-check via VECOZO.
  • Documenten uploaden in je eigen edevop omgeving.
  • Een koppeling met QDNA/Mediquest/Qualiview .
  • Veilig e-mails versturen via de koppeling met Zorgmail.

Contractloos werken

Wanneer je net een eigen fysiotherapie praktijk wil starten, heb je mogelijk nog geen contract met zorgverzekeraars afgesloten. Dat is geen probleem. Het is ook mogelijk om zonder dat je een contract met zorgverzekeraars hebt afgesloten met de software van edevop te werken. Met onze software kun je zelf een factuur opstellen. Zodat je een professionele factuur naar je client kunt verzenden.

Helpdesk

Onze super geduldige collega's zitten voor je klaar om je te helpen.

Helpdesk - Pim
Bel met Pim 085 773 1474

Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9.00u en 17.00u. *Op donderdagen kun je ons bereiken van 9.00u tot 15.00u.

Wij maken gebruik van Cookies.

Lees meer over ons beleid.